Pemandu Teksi Halau Penumpang Dari Wuhan, Tapi Netizen ‘Back Up’ Driver Sebab…

Satu virus yang digeruni oleh rakyat dari seluruh dunia ini sekarang sudah berada di tahap membimbangkan apabila kadar kematian telah meningkat ke 132 akibat Coronavirus di Wuhan buat masa ini.

Lebih mencemaskan lagi, virus itu telah merebak ke negara Malaysia

Boleh dikatakan, China sekarang berada dalam keadaan Darurat, kalau boleh masing-masing kena selfish dalam melindungi diri agar tidak terkena jangkitan virus yang ‘sepantas kilat’ macam pemandu teksi ni buat.

Pada mulanya pemandu teksi dari China ini ada ambil seorang penumpang lelaki ni, dia duduk di bahagian depan. Penumpang yang pakai topeng tu nampak macam tak sihat, sebab selsema dan rasa macam nak demam.

Dapat tahu sebab masuk dalam je terus batuk, dengan keadaan tingkap tertutup pada mulanya pemandu teksi tu ingat demam biasa je, dia pun ajak lah berborak dengan penumpang ketika dalam perjalanan nak ke hospital seperti di minta oleh pemandu tersebut.

Sampailah timbul satu topik pasal Wuhan, terus lelaki tu kena halau lepas dia bagi tahu dia baru balik dari sana dan dia tengh demam. Tengok ni

Nampak macam kejam kan? Biarpun ramai netizen yang kesian tengok nasib penumpang tu, mereka anggap tindakan pemandu teksi itu sebenarnya satu tindakan yang tepat.

Rata-rata akan kata mereka mungkin akan melakukan perkara yang sama jika itu terjadi di depan mata.

 

Ya lah virus bahaya tu kot, cepat je merebak, ada je yang cakap silap-silap pakcik tu pun dah berjangkit sekarang. Mudah-mudahan tak ada apa-apalah.

Sumber – LM

Most Popular

Binatang! Lelaki guna umpan gula-gula sebelum rogol budak lapan tahun

SEORANG lelaki disyaki merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun selepas mengumpan mangsa dengan gula-gula, berhampiran Jalan Tuaran Bypass pada Rabu.

Polis Indonesia dikecam kerana tempatkan pondan instafamous di penjara lelaki

KUMPULAN hak asasi di Indonesia menyelar tindakan polis menempatkan seorang transgender wanita di dalam sebuah penjara lelaki, lapor Harian Metro.

Netizen terpesona kejelitaan nenek umur 53 tahun persis gadis remaja – “Ini manusia atau pontianak?”

SEORANG wanita berusia 53 tahun menjadi tumpuan netizen di Indonesia kerana memiliki wajah awet muda persis anak gadis berumur belasan tahun, lapor...

Didakwa mahu ubati kemurungan ikut kaedah rawatan Islam, pendakwah selebriti direman bantu siasatan kes noda wanita

SEORANG pendakwah selebriti direman lima hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes menoda seorang wanita di sebuah rumah di Seksyen 7...